onsdag 6 april 2011

På andra sidan vattnet ligger Finland



Med skämskudden i beredskap begav jag mig till YouTube för att se vad moderkakans hemland skulle bjuda på i årets ESC. Blev lite förvånad över att finna en deprimerad Prins Harry i ett växthus, och något förskräckt över tanken på vad han har odlat och framför allt vad han har rökt från denna anrättning.....
Men okej, jag tar mig genom låten. Vad jag förstår så vill man inte att världen ska låta sig luras av de glada gröna färgerna och det på gränsen till euforiska trallandet (ja, med finska mått mätt alltså), så för tydlighetens skull placerar man ut några mycket allvarliga och svårmodiga finnar runt om i växthuset och understryker därmed att Finland alltid är Finland.
Så.... Purjo-Eric eller Pot-Harry...?
Växthuseffekten,
jag menar allvar nu,
vi får inte blunda för hotet.

1 kommentar: