måndag 28 mars 2011

Vill va, inte ha, Mr Darcy :-)

Jag vill ogärna citera Britney Spears, även om det nu faktiskt vore på sin plats, och jag vågar inte gå så långt som till Sofia Karlsson hur frestande det än är, så jag väljer att låna några kloka ord från min käre bror i stället... "På upptäcksfärd kan man inte gå fel".

Dagarna i Göteborg har varit de bästa på mycket länge...
Klockans visare har flyttats framåt, en timme försvann på mindre än en sekund, och jag tror jag fick en skjuts framåt i samma veva. Är ej ur led, men på väg mot ljusare tider. Så är det bestämt nu, punkt.

Lilla Pyret (som faktiskt har blivit ganska stor) har lärt sig säga mitt namn så bra, och lill-Norpan har i sin syster en mycket optimistisk och engagerad lärare, så hon är inte långt efter :-)  Pyret är ju redan lite min och i helgen kom Miss M fram till att Norpan har min hårfärg, så jag antar att jag är inblandad i något som jag kanske inte helt förstår (det där med blommor och bin har jag inte full koll på), men jag säger inte emot. Med tanke på kladdkakan i tre skikt à la Mr M så är jag med! ;-)

Om jag nu inte får leva i en välregisserad BBC-serie, om jag inte kan landa i rätt kön i rätt land i rätt århundrade med rätt ekonomi, där jag som belevad och välklädd gentleman färdas på min stolta springare mellan gods och gårdar i färd med att uppvakta vackra damer (givetvis med stråkar i bakgrunden) så får jag väl försöka gilla det läge jag har, och just nu är det lite enklare än vad det var för bara några veckor sen.

Jag ropar inte hej, men jag säger hejdå till en ovanligt lång och kall vinter, and bring on the spring, för fasen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar