onsdag 9 mars 2011

Viktig information inför telefonröstningen

Bara några få dagar kvar till schlagerfinalen. Och jag vill bara säga till Linda Bengtzing (som är ett stort fan av min blogg och daglig läsare) att om folk ringer och röstar på ditt bidrag på lördag så är det enbart för att besvara din fråga "Är det fel på mig?". Jag har varit runt på stan och gjort en undersökning som visar att tittarna är ganska skadade av andra TV-program som ställer kluriga frågor som t ex "vilka färger ingår i Sveriges flagga" och "är det socker i sockerkaka", och så kan man vinna något fint om man ringer in det rätta svaret. Kort sagt - JA, Linda Bengtzing, svaret är JA, och tittarna ringer in på ditt nr för att bekräfta detta. Tyvärr finns inget tittarpris.
Tvärtom, det kan resultera i en smärre katastrof.
Hur som helst är jag övertygad om att en betydligt större och mer purjolöksdoftande katastrof är i antågande.


För att ge mina öron lite balsam efter de senaste veckornas ljudplågeri så skickade jag efter en skiva häromdan. Det är en lyx jag inte kan unna mig särskilt ofta, men Adele knockade mig från radion i torsdags med "Roll in the deep", och jag var bara tvungen att handla. I går gick jag ute med Charlie på gården och lyssnade samtidigt i genom cd:n "21" och kunde bara gratulera mig själv till ett riktigt lyckat köp. Jag behöver verkligen just den skivan, just här och just nu!


Jag har börjat flytta över lite grejer till min nya lya - "Hispan". Eftersom jag ska måla i de båda rummen innan jag flyttar in så kör jag i första hand bort sånt som jag kan ställa in i skåp eller sånt som ska ner i källaren. Jag tror att detta är artonde gången jag flyttar, eller så är det nittonde, men i vilket fall som helst så kan jag utifrån detta lätt konstatera att det finns roligare saker än att packa i hop sitt liv i lådor.
Det är en enda irriterande och energisugande röra just nu, och varje sak som kan packas upp och komma på rätt plats skänker mig en liten smula lugn.
En som kan konsten att ta det lugnt, i alla fall i bland, är den här:


Mappas lilla livsnjutare ♥

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar