torsdag 13 januari 2011

Cirkeln är inte sluten, den är bara snurrig

I dag var det möte på Försäkringskassan med min handläggare. Sist vi sågs var i juni, då jag skrevs in i Motala, och jag grät oavbrutet under det mötet :-) Hon konstaterade snabbt att jag mår bra mycket bättre i dag än vad jag gjorde då, och att AME har gjort mig väldigt gott. Min AF-handläggare var också med på mötet, vilket kändes bra för mig, då han verkligen har greppat vem jag är och vad jag behöver hjälp med. Synd att jag from måndag har en ny handläggare.... då blir det att dra min story än en gång...
Hur som helst, i dag var det mest en avstämning och en del info om framtiden, vad som händer med min ersättning osv.
Man får inte vara sjuk hur länge som helst, det vet vi alla. Dag 551 ska du vara tillbaka i sadeln, vare sig du är livrädd för hästar eller ej.
Jag är livrädd för hästar.
Man ska därför inte förvänta sig att jag någonsin kommer farande på nån vit springare.
Däremot har jag länge velat lära mig att cykla enhjuling.
Det kan vara svårt i en stad som enbart har kullerstensgator.

Senaste dagarna har varit något centrifuglika (är det ett ord som funkar?)
Illamående
är i alla fall ett av symptomen (drabbar så väl mage som huvud)
Men även om inte allting blir som man tror eller hoppas så kan det ändå bli ganska bra fast på ett helt annat sätt.
Så måste det vara.
För en dag ska jag lära mig cykla enhjuling.

Theme song of the day:
"One monkey don´t stop the show"
(Gillian Welch)

Och om någonting verkar snurrigt eller oklart när det gäller den här prinsen så beror det nog enbart på att det är så det är.
Tack för ert tålamod och på återseende.

1 kommentar:

  1. Fan,va jobbigt med all cirkus.
    Trist när man måste dra upp allt om och om igen när de byter folk.
    Hoppas verkligen att allt ordnar sig.
    Stor Kram//B-B

    SvaraRadera