tisdag 7 december 2010

Guds son/söner













Jo, alltså, det är det här med Carola. Som alla vet är det jul snart och Carola är som allra bäst så här i adventstider. Men... det är en sak jag inte förstår och som jag hoppas att någon mer bevandrad och upplyst person kan hjälpa mig att reda ut.
I "Joy to the world" sjunger ovan nämnda fantastiska sångerska om Guds son. Det är inget konstigt med det, inte alls, och särskilt inte i dessa tider. Men, när hon sjunger "Guds son Emanuel" blir jag en smula förvirrad.
Jag är inte konfirmerad eller särskilt insatt i det här med Gud, men jag har absolut för mig att Guds son heter Jesus.
Vem är i så fall Emanuel?
Jag är tacksam för svar.

2 kommentarer:

  1. Vi är väl alla guds barn ha ha, nu var jag väl fyndig :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Jo, det kan ju vara så, men va fasen är det som är så speciellt med just Emanuel, så att han får en egen julsång? Jag vill också ha en! Kram på dig :-)

    SvaraRadera