lördag 2 oktober 2010

Veckorapport, för den som undrar

Fredag - smärtfritt möte med AF, roadtrip till Göteborg, D hängde med till Borås. Kramkalas med M&M och deras smärtsamt söta småttingar, sen åkte oartiga jag direkt till Linné för middag med mor o far o deras vänner. Kyparen hade stort hjärta och bjöd mig på dessert, av den anledning att jag måste stå ut med att vara dotter till min mor ;-)

Lördag - Bokmässa. Siktade på kl 9, landade kl 11.30, tre trasiga hissar, en blöt vänsterfot och fyra bajsblöjor senare.
Mycket av allt - mycket folk, mycket varmt, mycket mumin, mycket dyrt, mycket nöjd, mycket pank, mycket trött.

Kväll hos familjen M - Mr M väntade med mat och en enorm kladdkaka, bakad av tre sorters choklad, i tre skikt. Mycket gott, mycket mätt, mycket mycket nöjd med Miss M:s val av man :-)
Cigarill med denne man en trappa upp, firandet av lilla Norpans födelse. Smak av pyton. Lilla Norpan självklart värd uppoffringen.

Söndag - Otippad fribiljett till bokmässan (tack bästa C!), förhandling mellan M&M med lyckad utgång - Miss M och lilla Norpan fick följa med mig :-)
Något mindre varmt, mindre trångt, mera pank, mera nöjd.
Kväll i soffan, kladdkakan, bakad av tre sorters choklad, i tre skikt, smakade om möjligt ännu bättre...

Måndag - Tidig morgon, mycket trött, kramades hejdå, tog mig till rätt optiker i Borås och hittade D, kom hem 40 minuter innan jag skulle börja jobba.
Taktik för dagen - stanna inte upp - då somnar jag!
Att landa i soffan på kvällen..... inget annat än ljuvligt.

Tisdag - Jobb - knäckehäxa on crack??? Hon log och skämtade och skrattade och allt var mycket märkligt... Efter jobbet åkte jag direkt till gymet.

Onsdag - Knäckehäxan back in business och välkommen träningsvärk.
Nedräkning - EN vecka kvar till "Bonde söker fru".

Torsdag - Möte med läkare och terapeut. Bokning av klipptid (något jag funderat på i ett halvår, man ska inte stressa, "Blixten" är inte mitt andra namn)

Fredag - Jag nås av nyheten att knäckehäxan gör sin sista dag på AME i dag. Kaka till kaffet.
Gymar efter jobbet, landar i soffan, slumrar en stund, kryper upp i läsfåtöljen med Maria Gripe. I bokform. Så klart.

Lördag - Äntligen sovmorgon. Kolaseg fram till eftermiddagen. Bär ut skrivbordet på gården och slipar. Bär in skrivbordet, landar åter i soffan. Blogguppdaterar till Tipslördag. Sätter punkt.

1 kommentar: