torsdag 14 oktober 2010

lite ditt, lite vitt o lite datt

Om någon undrar vad jag pysslar med här hemma så har det i alla fall de senaste veckorna handlat om det här... Ett gammalt slitet skrivbord, som min kära mamma hittade på Blocket, har gjorts om till något som jag gärna inbillar mig att Jane Austen hade kunnat trivas med :-)





























Ett gammalt slitet sideboard, som jag köpte från mitt jobb, har fått samma behandling och ska, så fort det har torkat, ställas på plats mellan våra läsfåtöljer. Precis plats för två koppar fika och några böcker.


(Bild från jobbet)















(Bild från verkstaden, även känd som min lilla skrivarlya)

Jag ber om ursäkt för de taskiga vinklarna och de högst oarrangerade bilderna, men nåt annat har jag bara inte haft ork till!

Det har blivit höst i paradiset...





















...så jag stannar inne och tänder i spisen :-)

Och befriad från surgubbe vågar jag äntligen använda stereon.
Av någon anledning passar rösterna från mitt 80-tal så väldigt bra på hösten...
Kanske för att Annie Lennox då tog mig genom mörka dagar och kvällar.
Kanske för att jag var (och fortfarande är) lite kär i Alison Moyet
Missförstå mig inte, jag vill inte för en enda dag återvända till 80-talet, men när det gäller musik så.... var det faaan bättre förr! :-)


Min bästa höst-tröst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar