onsdag 27 oktober 2010

Katten också....

När D öppnade köksfönstret i morse hoppade katten in :-)
Jag har gått i adoptionstankar hela dagen, och när katten åter igen kom in och hälsade på oss i kväll så kändes det helt självklart. Jag har till och med gett henne ett namn.
Men...
Vår käre fastighetsskötare och granne J kom ner för trappan medan vi studerade vår blivande familjemedlem som i sin tur studerade min sida av sängen, och D passade på att fråga om J möjligen kände till den här katten. Jodå... den tillhör tydligen familjen som nyligen flyttat in i huset mittemot....... Den är bra på att öppna dörrar och har tydligen blivit stamgäst på restaurangen vi delar gård med.
Okej... då vet vi i alla fall att den inte är hemlös.
Men jag kan inte låta bli att fundera över varför den nu för tredje gången varit och inspekterat vårt hem.
Jag vet.
Jag hade antagligen inte kunnat behålla henne.
Men ändå.
:-(
Det är i alla fall onsdag.
Och Gert fick inte följa med hem till Ann-Katrins gård.
Det är vi alla glada för.
Utom möjligen Gert.
Även om Ann-Katrin inte verkar ha koll på vad hon egentligen gör i programmet "Bonde söker fru", så hade hon i alla fall koll på den högst arrogante och vidrigt självgode Gert.
Tyvärr såg hon inte vilken pärla hon missade när hon skickade hem Roger. "Jag är väl ingen charmör", sade han ödmjukt och sorgset...... men det är han visst. Och jag hoppas att han får många kärleksbrev från kvinnor som suttit framför TV:n och sett det som Ann-Katrin inte såg.

"Suuupärhaarrliga tjjaaejör"
tjatar jättegarvet Johan
och jag ser bara att en av dem är något mera kortklippt än de andra
men det är också allt.

1 kommentar:

  1. Hi hi, gosiga kissen :) Tror nog inte det handlar om att någon adopterar henne (om det är en hon) utan det är kissen själv som adopterar sina "ägare".... :)
    kram

    SvaraRadera