onsdag 13 oktober 2010

Dags igen!

Jäklar vad dagarna har passerat fort sista tiden... Det är redan dags för del 2 av Bonde söker fru. Jag hade hoppats på att få följa sköningen med amazonen, han som letar pannkaksbrud, men så blev det alltså inte.
Hur som helst, i kväll är det dags för bönderna att möta sina brevskrivare och det brukar bli precis så pinsamt att jag knappt klarar av att titta (minns Fredrik och Roger och tystnaden!).

D och jag har varit i Småland över helgen, hos mina föräldrar. Så mysigt att träffa familjen, det är inte så väldigt ofta som vi alla är samlade... God mat, goa brorsbarn - om än något för morgonpigga för en trött gammal faster, och en härlig helg som gick alldeles för fort. Måndag morgon fick jag kämpa hårt för att hålla mig vaken hela vägen tillbaka till Vadstena, och eftermiddagen på jobbet var lite seg. När jag kom hem hittade jag D under en massa filtar i soffan, sött sussande, och jag svimmade av där bredvid :-)

Mitt i veckan nu och jag börjar så sakta piggna till. Jag har slipat ett litet bord i dag, som jag köpte på mitt jobb förra veckan, och i kväll har jag grundmålat det. Ska bli samma färg som mitt skrivbord. Detta lilla bord blir ett avlastningsbord som precis får plats mellan läsfåtöljerna, perfekt för två koppar och några böcker. Bilder kommer nog när jag blivit ännu något piggare ;-)

Glöm nu inte att titta på "Bonden"! Börjar alldeles strax! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar