onsdag 25 augusti 2010

Ljus i mörkret

Två dagar i rad har jag vunnit högvinst i brevlådelotteriet. I går kom IKEA-katalogen och i dag Biltema. Vågar man hoppas på att det dimper ner ett kuvert med ett par generösa presentkort i morgon?
Jag får visserligen ut min sjukpenning på fredag, men jag lovar - det är inte den jag blir fet av ;-)
Tvärtom tänkte jag att pengarna ska räcka till träning den här månaden. Nu måste jag ta tag i mig själv. Det har blivit alldeles för lite motion i sommar och eftersom det kvittar om jag äter en morot eller en tiptop - allt blir till härligt överflöd på kroppen - så måste jag börja kämpa hårdare.

Jag vet inte när det hände, men plötsligt har det blivit mörkt på kvällarna. Jag klagar inte, jag är den första att välkomna höstluften, men hände det inte väldigt hastigt? Jag tycker om förändringen här utanför. Samma hus, samma gatsten, men en annan stämning.... något mer dramatisk.
Det är dock lite för mörkt här hemma. Vi behöver fler ljuskällor, och överst på önskelistan står nog vardagsrummet. Det är mest där vi myser på kvällarna, och det är ju ganska trevligt att kunna se varandra.













I morgon eftermiddag är det möte med mina handläggare från kommunen och arbetsförmedlingen. Det ska pratas framtid, och jag kan bara hoppas på att jag får fortsätta där jag är nu.
I dag på förmiddagsfikat satt sex av deltagarna och handledarna i personalrummet. En var helt inne i mobilsurfande, en satt och stirrade tomt framför sig (som alltid), tre satt och skrattade hysteriskt och en satt och var smått förnärmad över att vara den som blev så totalt utskrattad. Om man skulle se bilden av oss, och gissa vilka två som är sjukskrivna för depression och ångest, så tror jag inte man skulle ana att det var två av dem som just höll på att kissa på sig av skratt, men..... så var det i dag. Och i den stunden kände jag mig fullkomligt frisk :-)  En bra dag på jobbet, igen, och jag vill hemskt gärna stanna där så länge det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar