måndag 5 juli 2010

Högtryck

Jo, alltså, det är så här.... Jag avskyr högsommarvärme. Avskyr.
När Helvetet slog upp sina portar i lördags och släppte ut sin hetta över Sverige, då kunde jag knappt andas. En sådan rörelse som att lyfta vattenglaset från bordet och föra det till munnen gjorde mig svettig.
Jag avskyr högsommarvärme. Avskyr.

Mina föräldrar kom, tillsammans med en god vän till familjen, och planen var att gå ut på lilla stan och uppleva "Sommarknäppen", loppis och marknad, men alltså... att promenera omkring i en värld utan syre... helt avskyvärt.

Min hjärna smälter när temperaturen går över 25 grader. Det är fruktansvärt. Jag slutar fungera. Och det ordnar inte upp sig förrän Helvetets portar stängs igen, framåt September någon gång, och luften åter igen går att andas, skärpan ställs in, hjulen börjar rulla. Vad jag gör fram till dess tar jag inget ansvar för.

Bröllopet är över. Fotbolls-VM går alldeles för fort mot sitt slut. Sommaren ska pågå länge till.

Jag är orolig...

Inte minst för det faktum att Tyskland verkar omöjliga att stoppa...
Spelarna i Tysklands landslag är längre, snabbare, starkare, fler... och laget verkar inte ha någon svag punkt. Det tycker jag är otäckt.

Om något verkar oklart
så är det säkert så

Dessutom verkar jag ha utlovat preimärdopp i Vättern i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar