söndag 13 juni 2010

VM i klosterstaden


Eftersom mina idiotsäkra tips inte direkt gjort mig förmögen den här helgen så gav jag helt enkelt fan i att spela på kvällens kassaskåp, Tyskland-Australien... och naturligtvis gick Tyskland in och fullständigt ägde... total utklassning! Jag är verkligen inget fan av Tyskland, kan nästan känna en liten antydan till hat när det kommer till tyska damlandslaget (för att de är så otäckt oslagbara) men i kväll var jag imponerad. Vilken fotboll, vilka anfall, vilka mål!

I morgon är det dags för Danmark, och det är väl inte utan att man måste kalla sig skandinav och heja lite ;-) Men något oddsande blir det icke!


D ringde tidigare och undrade då på fullt allvar om "den där fotbollsgrejen" var slut till på tisdag, då hon kommer hem. Jag hade inte hjärta att säga hur länge VM håller på :-)

Klosterstaden har präglat mig den här veckan. Som om jag hade avlagt tysthetslöfte... Går helt knäpptyst på dagarna och tänker inte ens på hur tyst jag faktiskt är. Inte förrän telefonen ringer på kvällen, och det slår mig att jag inte har använt rösten på hela dan. Jag hade kanske passat bra som nunna ändå. Vad hade jag saknat? TV, antagligen. D hade så klart delat klostercell med mig ;-)


En dag kvar av tystnad och saknad. Det räcker nu! Kom hem! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar