lördag 12 juni 2010

Fotbolls-VM

Fotbolls-VM i ett gigantiskt bålgetingbo. Jäklar vad det surrar.... och vad jobbigt det måste vara för alla som inte är intresserade av fotbolls-VM att lyssna på, när andra i hushållet sitter och kollar.
D slipper, hon är fortfarande i Götet...
Sverige är som bekant inte med, och fördelen med det är förstås att man slipper våndas och oroa sig så infernaliskt inför deras matcher!

Jag har i dag avslutat mitt hemliga projekt, som jag inte vågar nämna här, om D mot all förmodan skulle kika in här innan hon kommer hem. Hon är inte särskilt road av datorer, men man vet ju aldrig :-)
Hur som helst, när jag var klar så kändes det som om jag hade hittat en sån där riktigt bra julklapp och bara längtade efter att få ge bort den! Jag hoppas och tror att hon blir glad... Återkommer med detaljer när hon är hemma, tisdag kväll.

Men FAAAN vilken jävla målvaktstavla!!! Ursäkta språket, men det var det jävligaste..... Sitter och hejar på England förstås, USA har ju inte ens ett kungahus, och på nåt sätt så känns England närmare, inte bara geografiskt. Dessutom är det fotbollens hemland, och jag trodde faktiskt att engelsmännen skulle gå in och mosa jänkarna........... och så kastar målvakten in bollen i eget mål..... nej nej nej NEJ!!! T...t....t....t...tappejoel, tänker jag. Osökt.
Dessutom har jag oddsat på England! Hade även Argentina med på spelet, som klarade sin uppgift fint tidigare i dag. Tycker förresten att Don Diego ser riktigt fräsch ut nu för tiden. Kul att se hans vilda coaching från sidlinjen :-)

Andra halvlek nu, kom igen för Drottning och fosterland England!!!

1 kommentar:

  1. Ja men det gick ju skitbra!!!!! FAN också. Tur att jag aldrig satsar högre än tvåsiffrigt! Jag tror förstås alltid att jag spelar idiotsäkert, men.... icke ....
    Tilläger att D ringde när det var tio minuter kvar av matchen. Av någon anledning tog det inte lång tid förrän hon sa go´natt och la på.......

    SvaraRadera