torsdag 17 juni 2010

Bröllop!!!


Dags att packa ner min viftvänliga flagga och finpyjamasen. I morgon åker jag till kungliga hufvudstaden för ett bröllop som jag tror kommer att bli alldeles sagolikt. Tyvärr kommer inte prinsessan D med mig, jobb jobb och åter jobb för henne... Men jag får till min stora glädje återse min goda vän E, som är min allra mest rojalistiska vän och därför mitt självklara sällskap denna historiska dag! Vi har inte setts på evigheter (minst fem år räknade jag ut med viss fasa) så det ska bli jätteroligt i sig.

Det är SÅ mycket jag är nyfiken på inför lördag och vi ska inte missa en sekund :-)
Kommer Robe... f´låt, Daniel ha glasögonen på sig? Hur obekymrad kommer Madde att kunna se ut? Och klänningen, herregud, K-L-Ä-N-N-I-N-G-E-N!!! Jag vet, ni tror inte att jag menar allvar, men det gör jag. Jag skulle inte ha på mig klänning eller kjol om jag så fick betalt (möjligtvis om vi talar femsiffriga belopp eller uppåt) men jag kommer att hålla andan när Victoria anländer till storkyrkan! På näthinnan kan jag lätt spela upp hela scenen från 1981, då Diana kliver ur bilen framför S:t Pauls och Klänningen äntligen står att skåda....


Ha en underbar helg alla ni där ute, oavsett om ni tänker följa bröllopet på plats, framför TV:n eller om ni helt enkelt ger fullständigt f-n i alltihop! Njut av dagarna, det ska jag göra :-)

3 kommentarer:

  1. Ha det nu så kul och vifta lite med flaggan från mig också, som får nöja mig med att följa det hela på tv... Klänningen ja! Det ska bli kul att se den, jag är till skillnad från dig tokig i klänning och kjol men att få se prinsessans brudklänning blir nåt extra (så länge den inte är a la prinsesstårta...utan mer Victoria a la 2010 - stil och klass) Hoppas nu ni lyckas få bra platser att se från :) kram

    SvaraRadera
  2. Ha det så mysigt i helgen. Venus firade med att fånga och äta en fågelunge. Jag, M och pyret ska fira med att bygga en giljotin åt brudparet i bröllopspressent. Det borde de väl bli lyckliga över.
    Puss och kram från oss

    SvaraRadera
  3. Hahaha! M - erkänn att du satt och fällde en tår du också, som alla andra hårdknäckta republikannötter! :-)
    Madde - jag var visserligen i staden, men valde att se det hela på nära håll, i soffan, med champagen och rojalistiskt sällskap. Hur fint som helst... och klänningen - helt perfekt. Ingen bakelse alls, utan fullkomligt perfekt! :-)

    SvaraRadera