fredag 11 juni 2010

Att bo granne med bokhandeln...

...är både härligt och farligt. Skulle bara ha ett limstift (VEM sniffar upp alla limstift som jag köper och aldrig mer ser till???) och hittade då förstås lite mer som jag bara måste ha. Blev kompis med butiksinnehavaren redan första veckan då jag köpte rojalistiska vykort nästan varje dag, så jag tror han fattade ganska tidigt att han måste hålla ett visst sortiment ;-)

Så lilla mamma, vare sig du gillar det eller ej, den här nyckelringen hör numera till vår gästnyckel :-)


Vore väl inte svensk om jag inte sa nåt om vädret... så jag säger att det regnar. I dag. Igen. Det gör inget. Helga var alldeles klibbig i går av nån jäkla sav eller pollen eller nåt som ramlat ner över henne, så hon behöver bada.
Och på tal om bad. Har ju glömt visa golvet jag så fiffigt och käckt lade över det inte så väldigt superläckra badrumsgolvet.



Jag hoppas på en total renovering av det rummet nån dag. Vet inte vad tidigare hyresgäster hade badrummet till, men jag tror inte det hade någonting med renlighet att göra. Nu är det åtminstone skurat, men inte fullt så där toppenfräscht som man skulle önska.

Alla dessa otroligt dåligt spacklade hål i väggen. Betyder de något? Är de i själva verket en mystifik symbolkarta som kan leda mig till ungdomens källa?
Jag har frågat i färghandeln hur fasen jag ska bära mig åt för att få bort eländet, men de säger bara att det är svårt. Det är väldigt svårt. Tror ni det är lätt för oss att leva med det då?


Bilden visar bara några exempel. Det finns fler. Det finns många fler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar