torsdag 27 maj 2010

White´n`Black

Blev vän med "gårdskatten" i dag, den som kissar i tulpanrabatten bakom brevlådorna. Jag har sett den ett par gånger, men då har den bara verkat skrämd. I dag kom den äntligen fram till mig och visade sig vara en riktig kelgris.


Jag vet inte om restaurangen vi delar innergård med uppskattar katter. Jag är i alla fall glad att den är här.


Efter en hel dags slit och släp i köket (D har slitit och släpat, inte jag) så syns köksbordet! D har även sått en massa frön som nu ligger och gottar i diverse olika krukor och byttor. Mina händer har inte minsta nyans av grönt någonstans, så jag förstår ingenting, men det blir säkert fint. Och gott. Och nyttigt.



I morgon åker D och jag till Göteborg. D för att jobba, jag för att få en laserdos i ryggen och sen en massa mys med mitt yngsta lilla gudbarn, eller fadderbarn, för kyrkan är inte på något sätt inblandad, även om jag jobbar på att få in henne på klostret här innan livet gör henne illa på nåt sätt. Lilla Pyret är drygt ett år gammal och blir snart storasyster. Spännande värre! Hon är ett av de absolut roligaste barn jag träffat, så oemotståndligt charmig, härlig och mysig att umgås med. Blev jag garanterad ett sånt barn så skulle inte tveka :-) Eller???

Storstadsluft är inget jag längtar efter.

Det bor en mycket flitig spindel i vår bil.

Om det står att man ska använda bakplåtspapper så bör man också göra det.

Jag kan inte minnas att jag någonsin har behövt vantar i maj.
Mig gör det inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar