fredag 21 maj 2010

H-E-L-G!

Det här med veckodagar har blivit en aning diffust. Jag har oftast ingen aning om vad det är för dag i veckan. Och därför blir det sällan helg. Kanske borde jag tillåta mig själv att vila två dagar, så som jag tror att det är tänkt från början, om vi pratar om helg alltså.
Eftersom jag i stort sett aldrig jobbat inom något annat än handels så har helgerna för mig betytt extra betalt, ingen vila. Min sambo jobbar också helger. Så när folk för ett tag sen började gapa och skrika om fredagsmyyyyyys, och tyckte att de var oerhört fyndiga och nyskapande i sina facebookstatusar, då satt jag oftast ensam och kände inte någon större helglycka.

I dag är det fredag. Jag har inte tagit någon längre rast sen vi kom hit i början av månaden. Min trötthet avslöjar mig i bland. I går kväll höll jag på att döda den nya duschstången när den inte ville göra exakt så som jag gav order om. Mitt tålamod har flyttat hemifrån och jag saknar det.

Det sägs att jag måste lära mig sätta gränser. Nu är det så mycket jag vill, så mycket som behövs fixas och ordnas, och jag vet att det inte är så bråttom men jag vill ju, jag vill jag vill.
D har nytt schema och är ledig, hemma.
Jag har tittat i almanackan.
Det är fredag och nu ska jag fanimig ha helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar